Xarxes

Projectes en curs

APOSTEM PER TU (Pla Jove)

La Fundació, amb la col•laboració de l’Àrea d’Atenció a les Persones de la Diputació de Barcelona, organitza entre els mesos de setembre i desembre de 2012 un projecte amb l’objectiu d’augmentar l’ocupabilitat i promoure la inserció laboral de persones joves desocupades oferint-lis orientació laboral i professional així com eines i recursos per poder cercar feina d’una manera més eficient.

Aquest projecte engloba un conjunt d’accions ocupacionals que permeten l’accés a un itinerari d’inserció al mercat de treball a les persones destinatàries del programa, així com una sèrie d’activitats centrades en la intermediació laboral i la prospecció d’empreses que facilitin la inserció al mercat labora de les persones joves participants.

Programa de Reagrupament i Treball (PRT)

La Fundació Claperós participa novament, aquest any 2012, en el programa de Reagrupament i Treball de la Direcció General per a la Immigració.

La Fundació organitza un curs basat en el certificat de professionalitat d'experts/a en neteges d'immobles per a persones reagrupades o amb condicions d'especial vulnerabilitat. Aquesta formació es realitza a Mataró i consta dels següents mòduls:

- Mòduls de català i entorn

- Mòdul de formació laboral d'expert/a en neteges d'immobles

- Mòdul de practiques formatives en empreses del sector

Apostem per tu

La Fundació Claperós organitza uns tallers amb la col•laboració de l’Institut Català de les Dones per dotar de recursos a dones en situació d’atur per tal d’afrontar amb èxit el procés de reinserció al món laboral. Aquests tallers grupals s’iniciaran durant el mes de setembre.

La Fundació col•labora amb l’Institut Català de les Dones des de l’any 2007 per tal de reforçar el paper de la dona en el mercat de treball.

Servei de SAD de l’Ajuntament de Santa Maria de Palautordera

El projecte presentat per la Fundació Claperós conjuntament amb SENFO ha estat el guanyador del servei bàsic d’ajuda a domicili de l’UBAS Baix Montseny format pels municipis de Santa Maria de Palautordera, Sant Esteve de Palautordera, Vallgorguina, Gualba, Campins, Fogars de Montclús i Montseny.

Aquest servei de SAD engloba el conjunt d’actuacions portades a terme en el domicili de les persones en situació de dependència amb la finalitat d’atendre les seves necessitats de la vida diària.

Des de la Fundació valorem molt positivament aquest nou camí iniciat i esperem anar sumant noves experiències enriquidores.

Servei de monitoratge de suport a l’alumnat amb NEE

El projecte presentat per la Fundació Claperós, conjuntament amb SENFO i Eurest Colectividades, ha estat el guanyador del servei públic del curs escolar 2011-12 de monitoratge que dóna suport a l’alumnat discapacitat o amb necessitats educatives especials per a la inclusió educativa de l’alumnat en els centres ordinaris públics d’ensenyament obligatori, gestionats pel Consorci d’Educació de Barcelona.

Aquests monitors/es donen suport a l’alumnat discapacitat o que presenta necessitats educatives especials per tal d’afavorir la seva participació en les activitats d’aprenentatge que es realitzen a l’aula i als centres educatius gestionats pel Consorci d’Educació de Barcelona.

Conveni de col·laboració per dinamitzar l’ocupació

Signatura d’un conveni de col·laboració per dinamitzar l’ocupació en els sectors de seguretat privada, serveis auxiliars i neteges d’edificis i locals amb la patronal catalana de cada sector (ACAES, ADEDSA i ASCEN, respectivament) i els dos sindicats majoritaris (CCOO i UGT)

Plans formatius

Potenciació de l’educació, del coneixement i difusió dels valors de la responsabilitat social mitjançant campanyes, jornades i accions formatives.